torsdag 7 november 2013

Ännu en vintageklänning till samlingen / And another dress

För en tid sedan fyndade jag denna fina sak på loppis och i lördags fick jag tillfälle att bära den, och den vita handväskan, då min farmor fyllde år. Jag märkte det inte när jag köpte klänningen men något eller något hade visst mumsat lite på den innan den blev bortskänkt, så jag fick lova att lappa några pyttehål innan jag tog den i bruk. Tur att det finns knep att tillgå...


In English; thrifted this vintage dress a while back and last weekend I got to wear it to a birthday party, along with the white handbag I wrote about in my last post.

4 kommentarer:

  1. Att någon har mumsat på den kanske betyder att det är ull?
    Hur som helst är klänningen underbar och så mycket tyg. snygg längd. Är den från 40-talet eller tidigt 50-tal?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gissar också att den är ull. 40-tal kanske? Lite svårt att veta på den här modellen. Ingen dragkedja har den dock, bara knäppen i sidan...

      Radera
  2. Beautiful dress! That is one of my favourite colours of all time (I especially love to partner it with chocolate brown). You look terrific, dear gal.

    Have a splendid weekend!
    ♥ Jessica

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)