onsdag 30 oktober 2013

Inlägg nr 100! / Post 100!

Hade jag märkt lite tidigare att det närmar sig 100 inlägg hade jag tänkt ut nåt extra, typ en giveaway, men hoppsan, jag var visst inte riktigt beredd...Det blir en liten fyndkavalkad istället.


Såg genast möjligheterna med denna pärlbrosch, en klänning med typ midjeband kunde man snabbt piffa upp med att lägga broschen som bältspänne. Borde även fungera som hattdekoration.
 

Detta i sin tur är en hårdekoration, men går säkert också att fästa på en hatt.


Dessa två hattar köpte jag på juthbackamarknaden i år. Har sökt länge efter en vit sommarhatt. Fantastiskt nog hade den mörkblått flor till, finemang då jag gärna kombinerar just dessa färger i mina sommarkläder.


Jag har också funnit en annan grej jag länge varit på jakt efter, nämligen en vit handväska i retrostil. Typiskt nog har det inte funnits tillfälle att använda vare sig hatt eller handväska sedan jag gjorde dessa fynd, hösten kom emot. Men nästa sommar!

In English; 100 posts and I almost missed it. I was gonna call this post accessories in white or something along those lines. Anyway, found a pearl brooch and saw the potential, I can picture it as a fake belt buckle on a dress or maybe as a hat decoration. I also found some hair jewelery, should also look good on a hat.

Speaking of hats, I bought these two at the juthbacka market this year, been on the lookout for a white summer hat for ages! Another thing I've been looking for is a white handbag and tadaa, found one! Soon my wardrobe will be complete...I keep telling myself, hah. Anyway, the season for white hats and handbags (summer colour for me) is over now so these finds will have to wait til next year. Sigh.

6 kommentarer:

  1. That's awesome, honey! Happiest congrats on hitting a hundred posts! I have a cool posting milestone in the near future (1,000 posts), and I'm really looking forward to it as well.

    Have a fabulously happy Halloween!
    ♥ Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, 1000 posts is awesome, well done you! Happy halloween to you as well! :)

      Radera
  2. Åh du hittar alltid så fina hattar!

    SvaraRadera
  3. Grattis till 100 poster! Så fina fynd! Den lilla fjäder-bling-prydnaden skulle nog bli perfekt till en festklänning i 20-tal / tidigt 30-tal...
    Har också varit på jakt efter en vit vintage sommarhandväska, att de är så svåra att få tag på! Den och hatten blir klockrena nästa sommar, som ju trots allt bara är en vinter bort =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har sökt en vit handväska ett par år redan, så jag var verkligen nöjd, månne int du hittar en också så småningom! :)

      Radera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)