torsdag 28 november 2013

Skor jag absolut behövde...eller? / Shoes I really needed...right?

Nämnde visst i mitt förra inlägg att jag köpt mig 3 par skor? Hur som helst, vid ett besök till missionsstugan råkade jag hitta 3 par jag inte kunde lämna kvar. Par nummer ett;


Läderskor från märket Hush Puppies. Har några från förr av detta märke, rätt dyra som nya men begagnade blev de bara 2 euro...Hoppas att de blir som nya när jag får putsat upp dem lite, det går ju att fixa en del skavanker när det är frågan om läderskor.


Par nummer två ser rätt gamla ut. Jag har faktiskt ett par nästan identiska skor från förr - ett par som knappt hölls på fötterna under en av modevisningarna vi hade i skolan. Dessa är mindre, borde hållas på fötterna alltså. Storlek 2 1/2 så ja, typ 35. Jag har små fötter, jo.


Par nummer 3 är ännu äldre, från 40-talet gissar jag. Så fina, men givetvis inte riktigt så små som storl 35. Jag hoppas en sula ska fixa problemet. Jo, jag köper ibland skor som är lite för stora, speciellt om de är vintage och bara kostar 2 euro paret. Kolla också in hattasken jag fyndade för nån månad sedan i Vasa, 10 euro endast! Från loppis förstås.


Nämnde visst något om att jag borde ge tillbaka till loppis också och inte bara köpa därifrån. Jag kan nu stolt meddela att jag faktiskt donerat en hel påse i lördags! Visserligen hade den påsen väntat ett tag på att bli donerad, dock fyllde jag faktiskt på med lite nya grejer jag gallrat bort förra veckan. Tyvärr är mina skåp fortfarande lite för välfyllda för att jag ska tillåta mig själv särskilt mycket shopping ännu...Bara att fortsätta gallra!

In English; These are my latest finds, 3 pair of shoes for 2 euros/pair. Leather hush puppies and 2 pairs of vintage shoes for that price ain't bad. Plus I've also gotten rid of a whole bag of clothes I didn't use (gave it to a charity shop). Too bad my closet is still overflowing...

4 kommentarer:

  1. Åh de där sista skorna är helt fantastiska! så fina! Jag har köpt klisterlappar i mocka som man kan klistra i hälkappan för att få skorna att sitta kvar på foten och inte glappa. Kanske det kan vara något för de fina? :)
    Fördelen med små fötter är kanske att du kan hitta skor som annars kanske skulle ha varit borta för länge sedan? Jag har snyftande fått lämna urläckra skor för att de har varit för små.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de? Klisterlapparna kunde vara nåt...Tyvärr har jag fått lämna fler fina skor i storl 36 eller större och i princip kan jag inte beställa något från nätet där storlekarna oftast börjar vid 36...men å andra sidan kanske det är bra att det finns något som hindrar mig från att köpa för mycket skor också, heh.

      Radera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)