torsdag 11 april 2013

After Eight Fashion Show

Ikväll var det då modeshow på musikcafé After Eight...Vi var inte så många men destu kreativare! Jag hade väntat mig fler personer men en klädstil man kunde använda i vardagen eller till fest, men enligt vad jag hörde hade många av de tillfrågade tackat nej då de inte ville/vågade visa upp sin stil. Synd. Vi som var där hade en mix av stilar, lite retro, lite modernt, lite hippie och lite nitar och läder och ponnyhästar osv. Härligt att träffa andra som gillar kläder! Tyvärr tänkte jag inte på att ta med någon kamera så jag har inga bilder att visa annat än de jag tog hemma när jag provade ut vad jag själv skulle ha på mig.

Edit; några bilder finns på fina Kajsas blogg!

Första utstyrseln blev en egen designad och sydd klänning plus bolero från ett gammalt mönster och egengjord hatt, materialet var lakan från loppis. Handskar och örhängen är vintage. Bältet lämnade jag bort idag på showen plus att jag bytte till högre klackar. Körde även med lockigt utsläppt hår idag.


Den andra utstyrseln bestod av en loppisfyndad klänning, som jag tagit in lite i midjan, tillsammans med röda accessoarer. Baskern  och tyllunderkjolar har jag gjort själv, örhängen och bälte från loppis, halsbandet och skorna är gamla. Handskarna bytte jag idag ut mot ett par röda armband.


Jag tyckte att hela fashion week var en riktigt rolig grej och känner mig hedrad av att jag fick vara med. Jag dök ju upp på caféet även igår för att lyssna på Hanna Enlunds föreläsning som var mycket intressant och inspirerande. Om nån undrar så gick även helgens modevisningar bra, eller ja, inga större missöden inträffade för min del i alla fall.  Nu är det snart helg igen!

In English; What I wore at the fashions show earlier today; Self made dress+bolero+hat made from old sheets and a slightly altered thrifted dress+ self made hat and all red accessories. The show was a lot of fun although we weren't as many fashion lovers as I had hoped. Anyway, everything went well tonight as well as on the weekend shows so I'm pleased. Some pictures can be seen at Kajsa's blogg!

7 kommentarer:

  1. Jättesnyggt och de röda högklackade var helt fantastiska!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga klänningar! Älskar den svarta outfiten! Du e så duktig!

    SvaraRadera
  3. Grattis, vad roligt att showen gick bra!

    Outfitarna är supersnygga, båda två! Beundrar verkligen hur du får ihop helheter med så perfekt avvägda assecoirer.

    SvaraRadera
  4. Katarina; Tack, jo skorna har ibland fått stå i bokhyllan då de är så fina ;)

    Annie; Tack, tack! :)

    Erika; Tack, det håller dock nästan på att gå till överdrift den där jakten på de perfekta tillbehören...

    SvaraRadera
  5. Wow you did a great job! Love the first outfit.

    SvaraRadera
  6. Fantastic job! I adore both looks, and the fact that you created the bolero+dress+hat ensemble from old bed sheets. There is such an awesome "make do and mend" sort of mentality to that which I'm sure our mid-century foremothers could completely approve of.

    ♥ Jessica

    SvaraRadera
  7. Mariela; Thanks!

    Jessica; Thanks, I hope so!

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)