torsdag 23 augusti 2012

Juthbacka 2012

Puh, tre dagar av skola plus jobb är bakom mig så nu har jag äntligen möjlighet att blogga igen. I lördags var det ju dags för årets version av Juthbackamarknaden! Om någon inte känner till denna marknad kan jag berätta att det rör sig om ca 800 försäljare och 30.000 besökare. En megaloppis alltså, ordnad av Jakobstadsnejdens veteranbilssällskap. Jag var på plats iförd följande klädsel;

Kitten-outfit40

Kjolen+underkjol har jag sytt, skorna kommer från Citymarket, resten är loppisfynd. Jag testade på att göra en 60-talsinspirerad frisyr och blev ganska nöjd med resultatet;

Kitten-hs

Kitten-hb

Blev inga stora fynd i år, jag börjar ha såpass stor samling med hattar, väskor osv att jag tycker mig ha råd att lämna kvar sånt som är i fel storlek/färg/för likt något jag redan äger. Ett nätt blåvitt tyg hittade jag dock;

Kitten-juthbtyg

Samt en skoställning för två euro, den här kommer jag nog att få användning för har jag på känn...


Träffade inte på några andra bloggare den här gången, var ni där? Fyndade ni nåt spännande?

In English; Last Saturday I went to a huge outdoor flea market event in a neighbouring town and this is what I wore. Skirt is selfmade, shoes from Citymarket and the rest is second hand. I put my hair up in a 60's inspired do and was pretty happy with the result. I didn't buy much at the market, only a piece of fabric and a shoe rack. Total spend about 4 euros.

4 kommentarer:

  1. Fyndade ett par skor på loppisracet i Purmo som du kanske skulle gilla. Du verkar ha plats i skoställningen ännu :) Vad har du för storlek? Kan skicka foto per mail om du e intresserad...

    -Sara

    SvaraRadera
  2. Fantastic hair and a very cute outfit - you look so pretty! I'm always big on gingham skirts, as well as the classic palette of red, black and white.

    ♥ Jessica

    SvaraRadera
  3. Underbar outfit du hade på dig. Love it, helt enkelt!! Du passar så bra i denna stil. :)

    SvaraRadera
  4. SaraS;Låter intressant, dock har jag typ 35,5 i storlek så det kan ju hända de är för stora?

    Jessica; Thank you, red,white and black is one of my favourite combinations as well :)

    Pikkumyy; Tack! :D

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)