torsdag 9 augusti 2012

Svart, vitt och prickigt/ Black, white and dotted

…Och vi har internet igen! Äntligen. Men, få se nu, vad har jag inte bloggat om? Jo, tangomarkkinat! Jag trivdes som fisken i vattnet. Dans på gatan och dans i paviljongen, fint väder och en kort kurs/ introduktion till argentinsk tango (en dans jag velat lära mig hur länge som helst). Jag åker definitivt igen, om vädret bara är någotsånär bra.  Rekommenderas varmt till andra dansintresserade!

Kitten-outfit36

Ungefär såhär såg jag ut, H&M klänning köpt på loppis i Sverige, H&M jacka köpt ny för ett par år sedan, gamla skor från Ellos, resten loppisfynd. Den här bilden är dock tagen inför Jakobsdagarnas lördagskväll, då jag kände för att bära samma klänning igen. På tangomarkkinat hade jag däremot en röd blomma i håret istället och svarta ballerinas på fötterna…

Dagen efter tangomarknaden besökte vi en loppis innan vi styrde hemåt igen. Då var jag klädd i prickigt igen. Allt utom skorna (från Citymarket, ett par år gamla) är loppisfynd, byxorna var dock långbyxor innan jag fick händerna på dem.

Kitten-outfit34

Fyndsaldot i Seinäjoki blev denna svarta klänning som jag redan testat på dansgolvet förra helgen. Dansvänlig nog, bra längd och bra fall, inte för snäv, men materialet (polyester) var ingen hit till och från dansen, det värmer inte ett skvatt. Inget för vinterdanserna alltså. 

Idag (ikväll) är det min sista dag på sommarjobbet, och om en vecka har skolan redan börjat. Det ser jag faktiskt fram emot! Snart slipper jag bära uniform...

Kitten_MG_1870

In English; And we have internet again, finally! I'm a bit behind with blogging but here goes; The tango festival was great, I loved it! There was dancing in the street and in the pavilion, we even got to attend a short course/introduction in argentine tango (something I've wanted to learn). The weather was great as well and I will definitely go again if the weather permits. Here's my outfit for the festival, the same outfit that I wore again the following week at the Jakob days (in the evening). It's all old stuff and flea-market finds, as usual.

The next outfit is what I wore the day after the festival, when I went for a little thrift and found this black dress. It's great for dancing but a little cold (made from polyester) when going to and from the dance, so I'll probably just use it in summer.
 
Today is my last day at my summer job, and this time next week I'm already back in school. Looking forward to it, no more work uniforms...

4 kommentarer:

  1. Both of those looks are so stylishly cool! I love the subtle rocker vibe that they convey, and just adore how you partnered sneakers with flirty, 50s style polka dot dress in the first outfit.

    ♥ Jessica

    SvaraRadera
  2. Åh, så fint med svart och vita prickar *gillar*. Har en svart väska med vita prickar som jag stormgillar :)

    SvaraRadera
  3. Tette; Hehe, då är vi två som dras till prickigt ;) En prickig väska är jag också på utkik efter...

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)