söndag 26 augusti 2012

Hemligt uppdrag; avslöjandet/Secret mission; revealed

Kommer ni ihåg det hemliga uppdraget jag nämnde tidigare? Det var frågan om en liten intervju i den lokala tidningen igår;

Kitten-reportage

Min första intervju om bloggen! På tal om hemligheter...Min sambo och jag har slagit till på en radhuslägenhet för en tid sedan, så snart flyttar vi och jag får inreda vår alldeles egna lilla lya! (Ja, banken är ju med på ett hörn med ägandet förstås). 3 rum och kök, bastu, terrass och liten trädgårdsplätt. Ena sovrummet har vi tänkt göra till sy-ateljé dit ni får komma för att få dragkedjor bytta eller tältklänningar förvandlade till skapelser likt klänningen jag bär i reportaget. Men jag ska gå färdigt utbildningen först förstås...

In English; The secret mission I was on a couple of weeks back is out, there was a whole page about me and my love for vintage and blogging in the local newspaper yesterday! And speaking of secrets, my man and I recently bought a small townhouse (two bedrooms, living room, kitchen, sauna, terrace and a small garden) and we are currently in a state of packing for the impending move. I'm so exited! It's going to be so much fun decorating, plus one of the bedrooms is going to be my sewing studio when I finish school. I can wait to move into our own home...

9 kommentarer:

  1. Congratulations for your new home. I'm curious for the first photos. I hope we may see some.
    And congratulations again for the article in your local newspaper. Very nice pictures.

    SvaraRadera
  2. Ojj va kul me reportage! :) Å grattis till radhuset, skulle ju var drömmen att ha hus att inreda och egen sy ateljé! :)

    SvaraRadera
  3. What an absolutely fantastic surprise - and experience for you, dear gal! Happiest congrats!!!

    ♥ Jessica

    SvaraRadera
  4. Vad roligt! Grattis till artikeln, fina bilder och så bra för att väcka intresse hos framtida kunder =)

    Och ett jättegrattis till nya bostaden! Så härligt att äga sitt hem, blir en sån annan frihet då. Ska bli spännande att se hur nya syrummet ter sig =)

    SvaraRadera
  5. Miss Maple; Thank you! There will be photos, but we haven't even got the key yet! The previous owners are still moving out...

    Ninah; :) Jo, enda dilemmat med radhus är ju att han jag ska bo med inte riktigt delar mitt intresse för gamla möbler, så det blir att kompromissa. Men syateljén får ja ju inreda själv förståss! :D

    Jessica; Thank you, thank you!

    Erika; Det var lite därför jag ställde upp - gratis reklam! :D
    Jo, väntan på att få flytta in börjar bli olidlig!!

    SvaraRadera
  6. Jee, låter bra det där! Skymtade dig i en ÖT på posten när jag delade ut tidningar :) Kul!

    SvaraRadera
  7. Kul med reportage och kul med flytt. Kan inte vänta på inredningsbilderna. :)

    Tycker jag skriver eller tipsar om skor varje gång jag kommenterar men tänkte göra det nu igen. :) Skor är väl aldrig fel?!

    http://www.modcloth.com/shop/shoes-heels/soft-serve-heel-in-black

    SvaraRadera
  8. Hanna; :D

    Annie; Och jag kan inte vänta på att få börja inreda :) De där skorna var jättesnygga förresten, men jag får hålla mig till att betala av huslånet samt ytterst nödvändiga saker för skolan/lägenheten de närmaste månaderna ser det ut som :/

    SvaraRadera
  9. Ja, jag vet hur det känns.. Det blir bara fönstershopping för mig nu också. Men det kan ju vara bra någon gång det också. Nog har man ju kläder/skor att sätta på sig och dessutom kanske man lär sig att mixa och matcha mer.

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)