onsdag 5 september 2012

Då var det dags! /It's time

Igår använde jag för första gången den löskrage vi sytt som övning i skolan i våras. Eller jag sydde en krage som går att använda som löskrage, kan inte tala för resten av klassen. Klänningen köpte jag på loppis när jag bodde i England, strumpor och skor är gamla. Det intressantaste i bilden är dock vad jag har i handen, det är nämligen nycklarna till vår nya bostad! Så om det varit och fortsätter vara lite tyst här på bloggfronten de kommande veckorna så beror det på att jag har fullt upp med att flytta och göra den nya bostaden beboelig. Spännande tider!

Kitten-keys

In English; Yesterday I wore a dress I thrifted while I lived in England, combined with a detachable collar I made in school when we were learning how to sew collars. The shoes and socks are old. The most interesting thing in this picture though, is what's in my hand - the keys to our new place! This means that the move has commenced, so if blog posts are sparse the next few weeks it's because I setting up our new home. Exiting times!

6 kommentarer:

  1. Happiest congrats on your new home! I recall very clearly how elated we felt when that happened for us earlier this year, and am so glad you get to experience it now, too.

    ♥ Jessica

    SvaraRadera
  2. Söt krage! Och vad spännande med flytten! Lycka till, hoppas allt går smidigt och att ni snart finner er tillrätta i nya huset. Kram!

    SvaraRadera
  3. Annie; Verkligen!

    Jessica; Thank you, so am I! :)

    Erika; Tack, kram! :)

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)