lördag 22 december 2012

Julfest ensemble/x-mas outfit

Igår hade vi julfest i skolan. Jag bar denna ensemble som jag sytt för några år sedan till en annan julfest. Hatten är också egentillverkad medan skorna och handväskan är vintage. Under promenaden till festsalen märkte jag hur ändorna av klackarna på skorna smulades sönder...Gamla skor kanske inte tål temperaturförändringar på 40 grader? Jag kom ju cyklandes till skolan i -20 med skorna i väskan. Som tur gick det bra att gå ändå pga den skruv som klackändorna satt fast med, men det blir nog en tripp till skomakaren innan jag bär dessa skor igen.


Så nu har jag då jullov, från skolan iaf. Jobbar julafton från 7 till 12 och lite längre dagar torsdag och fredag. De få lediga dagar jag har får jag lov att jobba på skolarbeten ändå, har en hel del att lämna in i slutet av januari. Lite i taget så kommer jag väl dit så småningom. Hoppas ni får en skön julhelg alla som läser!

In English; My outfit at the school's x-mas celebration yesterday. Selfmade hat and ensemble, vintage shoes and handbag. The shoes broke during the day, the heeltips crumbled away leaving only a screwtip to walk on. Good thing I didn't have to do a lot of walking...Perhaps the shoes didn't like going from +20°C to -20°C and +20°C again during my bike ride to school?

No school or work practice for 1 1/2 week now, just real, paid work and only a few days off to celebrate x-mas and work on some tasks for school. Hope you all have a lovely holiday!

5 kommentarer:

  1. What a timelessly alluring, gorgeous dress. It smacks of old Hollywood glamour and looks fantastic on you.

    Happiest holiday season wishes!!!
    ♥ Jessica

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig klänning! Perfekt till festerna denna årstid.

    Jag önskar dig ett härligt 2013!

    Kram Annie

    SvaraRadera
  3. Jessica; Thanks, and the same to you!

    Annie; Tack! Det är dock en kjol+topp men hur som helst, ha ett fantastiskt 2013 du också! :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Den klanningen! WOW!

    Gott nytt ar!

    SvaraRadera
  5. Miss Rascal; Tack :) Och detsamma till dig!

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)