måndag 4 mars 2013

Skjortmani? / Shirt mania?

Jag har fyndat en del skjortor på sistone. Prickigt, rutigt och i mörka djupa färger. Längtar efter varmare väder så man tål använda kortärmat.





En del tyg har det också blivit, först en påse på loppis med bl.a. foder, senare en påse till från en f.d. sömmerskas utförsäljning. Mera foder och en del ulltyger. Vore trevligt att ha tid med att sy nånting av tygen åt mig själv också, just nu hinner jag ju knappt med annat än jobb och praktik.



In English; Latest finds include a lot of new second hand shirts and two bags of fabrics.

3 kommentarer:

  1. Var gör du din praktik denna gång? :)

    SvaraRadera
  2. Lovely, classic (and classy!) shirts one and all. I especially love the rich garnet hue of the red long sleeved one.

    ♥ Jessica

    SvaraRadera
  3. Ninah; Fortsätter vid sysett o trivs bra.

    Jessica; I too fell for the colour of that shirt, so warm and cosy! :)

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)