söndag 4 november 2012

Trevligt med givmilda vänner! / Generous friends

För en tid sen fick jag ett par plagg av en (klass)kompis som hade varit inblandad i en vindsstädning. De var inte riktigt hennes stil men oj, vad de var i min smak! Den första tänker jag mig att är 30/40-tal och färgen och storleken passade mig perfekt. Den behöver förstås strykas...

Kitten-donation

Den andra klänningen är betydligt nyare, 70-tal eventuellt, och var en gnutta stor ännu men modellen överlag gillade jag. Åh, då man sku ha tillfälle att använda dessa plagg!

Kitten-donation2

In English; A friend in my class gave me two dresses she found during an attic cleanout she took part in. I think the first one might be 30's or 40's and the second one from the 70's. Now I just need an occasion to wear them...

5 kommentarer:

  1. Vilka snyggingar! Roligt när ens vänner vet vad man gillar!

    SvaraRadera
  2. What a wonderfully nice gift! I agree with your dating, and think that it would be a snap to make the 70s one look 30 to 50s, just depending on how you style it.

    ♥ Jessica

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara plagg, gillar speciellt den lilla svarta. :) Härlig kompis du har!

    SvaraRadera
  4. Jessica; Indeed! :)

    Annie; Ibland har man tur! :)

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)