måndag 19 november 2012

Senaste fynd / Latest finds

Lite blandade fynd från de senaste veckorna;

Kitten-curtain

Häftig retrogardin, dubbelt bredare än vad som syns på bilden.

 Kitten-candleholder

Ljusstake, 50 cent.

Kitten-ff

Fyllde en påse med tyg för 3 euro vid Retro. Fick med ett påslakan på bilden också (gult) som kunde bli en fin sommarklänning.

Kitten-dotbag

Prickig väska, har letat länge efter en sån.

Kitten-gotbag

Även en röd vintage handväska har jag sökt länge, denna visade sig dock ha ett slags gult pulver som kom ur handtagsöppningarna. En botten som murknat bort kanske?

Kitten-velvetf

En röd 50-talsklänning i manchestersammet. Lite för stor och med ett par små fläckar jag hoppas går bort i tvätten. Kunde passa bra i jul...

Kitten-velvetb

Bakifrån.

In English; Some of my latest finds. Retro curtain, candleholder, fabrics + yellow duvet cover, two bags and a vintage courduroy dress that needs resizing and a wash.

6 kommentarer:

  1. Wonderful finds! I especially like that red cord dress. Corduroy is one of my all-time favourite fabrics. I love how sturdy yet soft, classic and cold weather perfect it is.

    ♥ Jessica

    SvaraRadera
  2. Jättefina fynd! :) Angående väskan, pulvret som kommer ur den är säkerligen den tunna skumgummiaktiga stoppningen som torkat/murknat. Ganska vanligt i vintageväskor...ett tips är att testa damsuga ur den då brukar i alla fall jag få bort en del av "pulvret" :)

    SvaraRadera
  3. Älskar de underbara tygerna! De får mig att tänka på min mormor. Och den härligt röda klänningen är ju perfekt till julen, hoppas du får bort fläckarna.

    SvaraRadera
  4. Jessica; Your comment made me appreciate the material even more now, thanks! :)

    Ninah; Ah, tack för tipset, det ska jag testa!

    Annie; :) Det hoppas jag också!

    SvaraRadera
  5. Härliga fynd! Klänningen borde bli perfekt till jul =) Hoppas du får till den så du trivs i den!

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)