tisdag 3 januari 2012

Nytt år - gamla fynd /New year - Old finds

Hur har det nya året kommit igång för er? Själv har jag varit ordentligt förkyld sedan jul, och har ännu inte riktigt återhämtat mig. Nu när jag har fått lite energi tillbaka tänkte jag dela med mig av några loppisfynd från december samt vad jag hade på mig dagen innan julfesten;

Kitten-outfit16

Jeansen och blomman i håret är från H&M i våras och skorna är gamla från Shoe stop. Resten second hand. Skorna ser dock inte ut såhär egentligen, utan pälskanten är en löstagbar grej jag sytt av ett gammalt bilstolsöverdrag jag köpt på loppis för länge sedan.

Kitten-tisha

Snygg t-shirt, inte så retro men desto mera rock.

Kitten-coat

Varm o skön vinterjacka med retrolook, för de dagar då jag inte orkar med megabreda kappfållar som sveper ner saker från butikshyllorna (typ).

Kitten-bowlingshirt

Denna skjorta blev jag glad över, den liknar en gammaldags bowlingskjorta och kommer att passa bra med min nya svarta helklockade kjol som jag just sytt. Gott nytt år allihopa!

In English; How has the new year started for you? Me, I've had a bad cold since christmas and I'm still not completely well. At the moment I'm feeling a bit more energetic though, so I thought I'd share with you some flea market finds from December and an outfit from before christmas.

The jeans and the hairflower is old H&M and the shoes are old Shoe Stop, all the rest is second hand. The shoes did not come with the fur trim though, it's a little something I threw together using the fabric from a car seat cover I thrifted long ago.

Nice rocky t-shirt thrifted in Vasa.

Found a new/old jacket also, for the days when big long coats feel too big.

Love this bowling type shirt I found, it should go nicely with my latest creation, a simple full black skirt. Happy new year everybody!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)