fredag 28 oktober 2011

Ur rödluvans garderob

Dagens klädsel består som vanligt av loppisfynd och annat som inte fås ur en vanlig affär. Som ni märker har jag inte en iphone, utan en telefon med några år på nacken, med en kamera som tar grumliga bilder. Passande nog(?) har jag en kattbrosch på mig idag, jag fick nämligen ett meddelande om att Mimmi, en av föräldrarnas katter hade en stor tumör i magen och har avlivats. Vi hade Mimmi redan då jag ännu bodde hemma, så detta var verkligen tråkigt. Nu har vi bara en katt kvar...


En lite trevligare nyhet är att mitt skolarbete, en kjol med tillhörande cape, är färdig. Nu saknas bara en liten hatt-aktig sak och ett förstorningsglas för att jag ska känna mig som Kitty.


In English; Today's outfit is as usual with me all old stuff and flea-market finds. As you may have noticed, my camera phone is no iphone, but an old nokia with a mediocre camera. I also happen to be wearing a cat brooch, which is funny because I got a text message today saying that one of my parents cats have died! Mimmi was already around when I still lived at home, so this was indeed sad news. Only one cat left now...

Some nicer news is that I have finished my skirt and cape (schoolwork). Now I only need a hat and a magnifying glass to feel like Nancy Drew.

9 kommentarer:

  1. Din rutiga kjol är så härlig!

    Väldigt fin ensamble du sytt i skolan! Kan förstå om det känns lite Kitty över det hela, men var för sig tror jag de är väldigt användbara. Gillar kjolar med nersydda veck, så 30-40 tal =) Bra jobb med vecken! Inte helt lätt att få så många att ligga rakt.

    Tråkigt att höra om dina föräldrars katt...

    SvaraRadera
  2. Erika; Tack, kjolmodellen var rätt tidskrävande, men jag blev nöjd och lärde mig nåt nytt också :)

    SvaraRadera
  3. Nice outfits, I love those plaids and pleats and that Peter Pan collar! :--)

    SvaraRadera
  4. The dress is really lovely!
    I like this vintage college look:)
    I wish to have a skirt like that!

    SvaraRadera
  5. Such adorable outfit. Nancy Drew, definitely.

    SvaraRadera
  6. Ar det i Jeppis som du studerar???? :D

    Jag kanner igen provrummet!! Jag har namligen ocksa gatt dar.

    Da har du Giggi och Gunilla om det ar dar du gar? ^_^

    SvaraRadera
  7. Sorella; Nåmen visst ere så! Vi har Giggi för tillfället jo. Är du härifrån trakten du då eller kom du längreifrån hit o studera?

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)